International Education Week

It’s INTERNATIONAL EDUCATION WEEK!

És la setmana internacional de l’educació i, per això, volem compartir amb vosaltres algunes de les iniciatives que s’estan impulsant des del Consolat dels Estats Units:

Rècord d’estudiants espanyols als Estats Units! Prop de 8.000! Així, Espanya passa de las posició 25 a la 21 en el rànking dels principals països de procedència dels estudiants internacionals als EUA. És una de les moltes dades positives de l’informe Open Doors que s’acaba de fer públic. Consulta’l aquí

Amb l’objectiu de donar continuïtat als tallers d’educació mediàtica per a joves impartits a l’American Space Barcelona, neix Learn to Check: la primera plataforma web centrada en la formació contra la desinformació, amb continguts totalment en obert, i disponible en tres idiomes (català, castellà i anglès).

Go! American English for Work és un programa pilot que estem impulsant des del consolat i l’ambaixada adreçat a estudiants de Formació Professional de l’àmbit de la informàtica per tal de millorar el seu nivell d’anglès i obrir-los les portes a estudiar als Estats Units. Es desenvoluparà simultàniament a Madrid, Castella i Lleó i a Barcelona, on 18 estudiants han estat seleccionats per gaudir d’aquesta beca.

Ja està en marxa la segona edició de l’Inspiring Girls American Space Club. 10 nenes de Barcelona han estat seleccionades per participar en aquest programa de lideratge i promoció de la llengua anglesa que organitzem en col·laboració amb Inspiring Girls i amb l’ONG dels EUA Empower Peace. El compartiran amb 20 nenes més de Madrid i València.

Estrenem una sèrie de vídeos sobre dones influents en el món de la ciència amb una entrevista a Michela Muñoz, Cap d’Operacions Científiques a la Missió ExoMars de l’Agència Espacial Europea (ESA). El nostre objectiu és inspirar a joves alumnes a escollir carreres STEM per arribar a ser inventores, astronautes i científiques. Segueix-nos a les xarxes socials per veure els vídeos!

Hem creat una nova secció a la pàgina web de l’ambaixada amb informació completa sobre estudis i oportunitats de pràctiques i feina als Estats Units, així com recursos per aprendre anglès.

L’American Space Barcelona ha adaptat la seva programació a la situació de pandèmia però no atura el seu ritme d’activitats. Pots consultar-les aquí.

Fa una mica més d’un any que el servei d’assessoria acadèmica oficial i gratuït del govern dels Estats Units s’establia a Barcelona, en concret, a l’American Space de la Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra. Education USA et pot donar un cop de mà si et planteges estudiar als Estats Units.