56a Escola d’Estiu de Rosa Sensat

Us presentem el programa de la 56a Escola dEstiu de Rosa Sensat: Reconèixer l’essència de l’escola. Fer de mestres des dels perquès, del 28 de juny al 9 de juliol de 2021. Inscripcions obertes.

Hi trobareu:

• DEBATS: Espais per compartir idees, imaginaris i experiències amb mestres de tot el país.

• CONFERÈNCIES: Despertar consciència crítica amb persones expertes.

• PROPOSTES FORMATIVES: Renovar energies a través de cursos de qualitat amb reconeixement i certificació oficial de 15 o 30 hores de formació.

• CLOENDA: Trobar-nos per celebrar que hem treballat per mantenir les escoles obertes amb responsabilitat i valentia com a servei públic essencial.

L’escola ha tingut i té un paper decisiu per apaivagar la crisi desencadenada per la Covid-19, que no només és sanitària, sinó econòmica, social i emocional. Un moment d’emergència social és un bon moment per fer-nos preguntes:

• Com de necessari és per a les escoles generar un debat pedagògic que empoderi les mestres?  #CapacitacióDocent
  • Com de disposats estem a generar un context en el qual l’infant és protagonista del seu procés d‘aprenentatge i subjecte democràtic que pren decisions? #InfantsIJovesCapacitat
  • Com valorar a cada assignatura l’imaginari, dedicant temps a les habilitats innates de cada alumne/a?  #CulturaDelPensament
  • Com aplicar les arts per a conèixer i reconèixer el món i la diversitat a l’escola? #MiradaInclusiva

Us enllacem un pòster imprimible del cartell de l’Escola dEstiu d’enguany  perquè el pugueu penjar a l’escola.  El cartell, obra de l’artista Ignasi Blanch, és una explosió de colors que vol ressaltar la part d’afecte, d’altruisme, de pensament i de valors de l’ofici de mestre.