Mònica Badia i Cecília Lledó escriuen en la guia per al professorat, Els àlbums i els llibres il·lustrats: una descoberta, diverses veus: Considerat com un tot, amb tots els elements que l’integren, els àlbums il·lustrats són com un collaret de perles,en el qual les imatges (perles) estan enllaçades per un fil (text), i es necessiten els dos elements per construir la història.
Des de Mollerussa, Municipi Lector, programa emmarcat en el Pla Educatiu d’Entorn, s’ha treballat per portar els àlbums il·lustrats a les aules de primària dels centres educatius de la ciutat, a través d’un lot de llibres disponible per al préstec.
Consta dels següents àlbums il·lustrats:
1. GOFFIN, Josse (2007) [1991]. ¡Oh! Sevilla: Kalandraka. |
2. BANYAI, Istvan. Zoom. Fondo de Cultura Económica, 2012. |
3. WIESNER, David. Flotante. México: Océano, 2007 |
4. JEFFERS, Oliver. L’Increïble nen menjallibres. Andana, 2013 |
5. BOLMAN, Emily. Els cocodrils imita mones. Ekaré |
6. CARRIER, Isabelle . El cassó del Gerard. Juventut |
7. SHEL SILVERSTEIN. El árbol generoso. Kalandraka |
8. BAUER, Jutta. El mensajero del rey. Loguez |
9. BANYAI, Istvan. Re-Zoom. México: Fondo de Cultura Económica, 1999. |
10. PRATS, Joan de Déu. LUCIANI, Rebeca (il.) Dimitri. Barcelona: Baula, 2009 |
11. LLENAS, Anna. El monstre de colors. Flamboyant |
12. ALTÈS, Marta. No! Barcelona : Thule, 2013 |
13. DONALDSON, Julia. El grúfal. MacMillan |
14. BONILLA, Rocío. De quin color és un petó? Animallibres |
15. Chmielewska. Ulls. Tramuntana |
16. Monreal, Violeta;López Narváez Monreal. Pinocho. Bruño |