Setmana Bio a l’escola 2022

La Setmana Bio a l’escola és l’apartat de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica dedicat a la comunitat educativa. El seu objectiu és donar a conèixer la producció agroalimentària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies, mitjançant un programa d’activitats específiques. Enguany se celebrarà del 15 al 23 d’octubre de 2022.

Si sou un centre educatiu, o qualsevol altra entitat relacionada amb l’ensenyament, i realitzeu, o esteu interessat en realitzar, qualsevol activitat destinada a reflexionar al voltant de la producció agrària i l’alimentació, el seu impacte i sostenibilitat, i donar a conèixer i promoure la producció i l’alimentació ecològica entre el vostre alumnat (o comunitat educativa en general), us proposem que la inclogueu dins del programa de la Setmana Bio a l’escola.

A mode d’exemple, us proposem algunes de les activitats que podríeu organitzar en el vostre centre:

Visualització dels vídeos creats per la Setmana Bio 2020 i la Setmana Bio 2021.
Àlbum interactiu. Del camp a la cuina: l’aventura de la producció ecològica.
Acta d’entrega del premi escola.
Xerrades amb persones productores en ecològic a través d’un servei de videoconferència o bé presencial al centre educatiu.
Visites als projectes productius de persones productores de la zona.
Tallers amb productes ecològics.
Treballs relacionats amb l’hort de l’escola.
Introduir activitats i aliments ecològics al menjador de l’escola.

L’organització d’activitats anirà condicionada al compliment dels següents requisits:

 Cada centre o entitat ha d’organitzar les activitats que es volen portar a terme.
 Totes les activitats han d’incloure continguts relacionats directa o indirectament amb la producció i l’alimentació ecològica.
 Si les activitats impliquen explotacions o empreses d’aliments ecològics, aquestes hauran de comptar amb el corresponent certificat del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE).
 Quan les activitats impliquin la utilització, venda o consum d’aliments ecològics, aquests hauran d’estar certificats pel CCPAE o per qualsevol altra entitat reconeguda de certificació de productes ecològics.

 En el cas de que l’activitat ho requereixi, tenir coberta la corresponent assegurança i disposar de tots els permisos preceptius per al normal desenvolupament de l’activitat, segons escaigui.

Per facilitar-vos l’elaboració de material informatiu o promocional de les activitats dins del programa de la Setmana Bio a l’escola, us ofereixen una sèrie de materials gràfics que podeu utilitzar, adaptant-los a la vostra activitat

Qui pot col·laborar en les activitats?
En funció el tipus d’activitat que vulgueu organitzar, pot ser que necessiteu alguna persona col·laboradora per fer-ho possible. Per exemple, una escola interessada en fer una visita a alguna finca ecològica, o que alguna pagesa/pagès vulguin fer alguna xerrada a través d’una vídeo conferència o de manera presencial.
Podeu trobar informació sobre aquests col·laboradors dirigint-vos a la persona que en la vostra zona dinamitza la producció ecològica. La podeu veure en el següent enllaç.

On puc trobar material divulgatiu relacionat amb la producció ecològica?
Podeu trobar materials d’interès, a l’hora d’organitzar algunes d’aquestes activitats, en el següent enllaç:
Recursos online Setmana Bio
Publicacions i materials de referència
També podeu trobar recursos en línia en el següent enllaç:
Catàleg de recursos educatius en línia d’XTEC: Agroecologia Escolar

Inscripció de propostes d’activitat
El període d’inscripció estarà obert de l‘1 de juliol al 30 de setembre. En el següent enllaç accedireu al formulari d’inscripció de la vostra proposta d’activitat dins del programa de la Setmana Bio a l’escola. Si teniu dubtes, podeu enviar un correu a escola@setmanabio.cat