Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica

Nova convocatòria del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica.  L’objectiu d’aquest premi és el de reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques i especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre el propi alumnat del centre com també cap al conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn, en concordança amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i els 10 elements de l’Agroecologia de la FAO.

Podran optar al premi tots els centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llars d’infants de Catalunya, que hagin realitzat al llarg del curs escolar 2022-2023 un projecte o una experiència pedagògica, o que tinguin una proposta a desenvolupar durant el curs 2023-24, relacionats amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques en l’àmbit de l’agroecologia escolar. També poden participar entitats, universitats i empreses que hagin desenvolupat projectes o material pedagògic amb fins educatius relacionats amb la producció i l’alimentació ecològica o l’agroecologia escolar.

Enguany es convoca en tres categories:

• Activitats desenvolupades i finalitzades durant el curs 2022-23 (dotat amb 1.250€)
  • Material pedagògic relacionat amb la producció i l’alimentació ecològica o l’agroecologia escolar (també dotat amb 1.250€) i
  • Idees d’activitats o projectes a desenvolupar durant el curs 2023-24 (dotat amb 750€).

El termini per a presentar candidatura a la propera edició serà del 6 de juny al 24 de juliol del 2023.

Es tracta d’un premi creat per la Generalitat de Catalunya (Departaments d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació) i l’Associació Vida Sana.