Gotes de Solidaritat. Posa la teva gota!

Des d’UNICEF aquesta primavera us conviden a organitzar una cursa de “Gotes” al vostre centre educatiu. Entre tots i totes podem fer grans coses!

L’arribada del bon temps marca l’inici de les curses de “Gotes” tradicionals d’UNICEF. Totes les petites gotes aportades pels participants d’aquestes curses escolars sumen un mar de solidaritat que permet a UNICEF portar aigua, sanejament i higiene als nens i nenes que més ho necessiten, alguns en situacions d’emergència humanitària o afectats per les conseqüències de la crisi climàtica. Cada gota compta!

Inscriu la teva cursa

LA CRISI DE L’AIGUA

Sabies què…

• Quan les escoles no tenen aigua potable, hi ha menys oportunitats d’estudiar i aprendre.
  • Sense aigua i sabó a les escoles, no és possible rentar-se les mans i tant estudiants com educadors corren més risc d’emmalaltir.
  • Alguns alumnes, especialment les nenes, es poden veure obligats a abandonar l’escola perquè necessiten recollir aigua per a les seves famílies.
  • Sense accés a instal·lacions de sanejament i higiene separades, les adolescents poden faltar a l’escola durant la menstruació.
  • En conflictes armats, els més petits tenen 20 vegades més probabilitat de morir per diarrea causada pel mal subministrament d’aigua i sanejament que per la violència.