El perfil d’Spotify ELIC Lleida

Amb motiu del Dia internacional de la música, 22 de novembre, l’equip LIC  de Lleida ha presentat un nou recurs musical en català:

El perfil d’Spotify ELIC Lleida

En aquest espai trobareu un reguitzell de llistes de reproducció temàtiques que us poden ser útils en diferents contextos (entrada i sortida al centre, temps d’esbarjo, esdeveniments, celebracions, etc)La majoria de les cançons són en català, tot i que també en trobareu alguna en aranès.

La música esdevé un bon recurs didàctic per treballar diferents aspectes curriculars dins i fora de l’aula de manera transversal i en el context de diferents matèries, alhora que esdevé una eina motivadora pel seu caràcter entretingut i lúdic. A més, en un moment en què les xifres fan evident que l’ús social del català està retrocedint, la música pot esdevenir una gran catalitzadora entre l’alumnat infantil i jove a l’hora d’impulsar els usos de la nostra llengua. D’altra banda, també pot ser una bona eina per a treballar l’aprenentatge de la llengua catalana amb l’alumnat nouvingut.

Vet aquí les temàtiques i els enllaços directes a les llistes que conté el perfil que us presentem:

INFANTIL I PRIMÀRIA: Un recull de cançons infantils de temàtica diversa per compartir amb els infants, sobretot, d’infantil i primària.

PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA: Un recull de cançons infantils de temàtica diversa per compartir amb els infants, sobretot, de primària i secundària.

PER LA IGUALTAT: Un bon recurs per utilitzar les cançons com a eina didàctica per treballar la igualtat i la violència de gènere, a pocs dies del 25N, Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

DIVERSITAT AFECTIVA, SEXUAL I DE GÈNERELa música també és una bona eina per donar visibilitat a la diversitat afectiva, sexual i de gènere.

MIGRACIÓ: Les migracions són moviments que s’han produït de manera constant al llarg de la història. Vet aquí un recull de cançons que parlen de diferents situacions migratòries que conviden a treballar l’acollida, generar empatia i remoure consciències.

TRADICIONS: Un passeig musical per la nostra cultura i les nostres tradicions.

FESTES DE NADAL: Un repertori de nadales i cançons que fan referència al cicle festiu que va del dia de Nadal al de Reis. Des des de les més tradicionals a les més actuals. Una llista pensada per ballar, cantar i treballar els temes més assenyalats d’aquest període festiu.

POESIA MUSICADA: Música i poesia, un tàndem màgic. Vet aquí un reguitzell de versos –alguns ben coneguts– musicats per grups i cantautors catalans. Útil per treballar a secundària i especialment a batxillerat. La llista conté alguns poemes musicats de l’Antologia de poesia catalana, lectura prescriptiva de 1r de batxillerat.

TEATRE MUSICAL: Catalunya té una llarga i prolífica trajectòria en aquest gènere musical. Nombrosos espectacles de creació autòctona o espectacles traduïts i adaptats al català han omplert els nostres escenaris. Des dels més clàssics, als més moderns!

Us convidem a seguir-lo i  a compartir-lo, si us ve de gust!