17 de maig-Dia Internacional contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia

El 17 de maig es commemora el Dia Internacional contra l’Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia, amb l’objectiu de conscienciar la comunitat educativa vers la discriminació del col·lectiu LGBTI (lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres, intersexuals)  i garantir els seus drets en peu d’igualtat amb tota la ciutadania.

A l’xtec es publiquen diferents propostes d’actuacions:

• Projecteu Dibuixant el gènere i reflexioneu sobre la construcció del gènere. Aquests 4 capítols es basen en el llibre de Gerard Coll-Planas i Maria Vidal. Inclou guia didàctica.
  • Projecteu i reflexioneu a partir d’ un curt o una pel·lícula entorn la diversitat afectivosexual i comenteu l’obra en família o en grup virtual entre companys i companyes.
  • In a Heartbeath, curt de Beth David i Esteban Bravo.
  • Lliures i iguals: la lliçó, curt de l’Organització de les Nacions Unides.
  • Júpiter i Mart, curt de Carla Subirana.
  • Un cop de realitat, curt de Pandora Recursos Dona. Hi han participat joves dels grups del Programa d’Atenció Socioeducativa dels districtes de Sants i Les Corts, de Barcelona, així com del Grup LGTBI i aliats, de Vilanova i La Geltrú.
  • Pride, pel·lícula a la qual accediu per mitjà d’eBiblioCatalunya, entre moltes d’altres.
  • Llegiu o escolteu un llibre entorn la diversitat afectivosexual. Després podeu comentar-lo en família o organitzar clubs de lectura virtuals.
  • And Tango makes three. Conte en anglès que també ha estat traduït al català i castellà, de Justin Richardson i Peter Parnell, il·lustrat per Henry Cole.
  • Llibres que trobareu, entre molts d’altres, a eBiblioCatalunya:
    • Libre, de Patrick Ness
    • George simplemente sé tú mismo, d’Alex Gino
  • Enregistreu una història sobre la necessitat de reivindicar la diversitat afectivosexual. Pot ser fent un muntatge a partir de dibuixos, fotografies o amb l’ajuda de la vostra família com a actors i actrius.
  • Escolteu i comenteu algun dels podcast de Plurals i singulars a Ràdio 4, programa a favor de la igualtat i contra qualsevol discriminació, que treballa per visibilitzar les reivindicacions i les aspiracions del col·lectiu LGBTI.
  • Escriviu o canteu una cançó reivindicant la diversitat afectivosexual.
  • Elaboreu postals promotores de la diversitat afectivosexual.

Un cop realitzada l’activitat podeu fer la difusió amb fotografies, vídeos o enllaços (a la vostra pàgina web o bloc),  al Twitter o Instagram amb el hastag #stoplgbtifobia i amb la menció @xtec

També des de la Biblioteca del Departament d’Educació en ocasió d’aquesta celebració, han preparat una breu bibliografia i filmografia temàtica especial per aquests temps de confinament, ja que tots els llibres i pel·lícules són accessibles en línia. La podeu consultar a la pàgina d’Activitats de la Biblioteca a la Intranet ( amb les credencials corporatives).