Què és la UsApps?

La UsApps és una aplicació web del Departament d’Educació per comunicar i denunciar situacions de violència, que pot viure tot l’alumnat de Catalunya, de forma fàcil i eficaç. S’adreça a l’alumnat, exalumnat i tota la comunitat educativa, tant si és una persona que viu directament una situació de violència com si n’és testimoni, amb l’objectiu de donar veu a les persones afectades, trencar el silenci i l’aïllament en què viuen, garantir la confidencialitat i iniciar la intervenció específica. Darrere de la UsApps hi ha la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV) que acollirà la denúncia o malestar, gestionarà el cas de violència i en coordinarà l’abordatge. L’equip durà a terme una escolta activa de les víctimes i treballarà per facilitar una actuació sense demora conjuntament amb els i les referents de la xarxa de coordinació territorial de les Escoles lliures de violències i amb els centres educatius.

#LesEscolesLliuresDeViolències