Jocs Florals Escolars de Ciutat de Barcelona 2023

Els Jocs Florals Escolars de Barcelona formen part d’un procés que comença, en una primera fase, a cada centre educatiu. Els treballs seleccionats participen en els Jocs Florals Escolars de districte. I és en aquesta segona fase quan el jurat de cada zona selecciona un treball de cada categoria per accedir a la fase de Barcelona.

Enguany, 2.348 alumnes de primària, secundària i educació especial de 229 centres escolars dels 10 districtes de Barcelona han participat aquest 2023 en els Jocs Florals Escolars. Tots ells han optat a 15 categories marcades per l’edat i els gèneres de poesia i prosa en aquesta 32a edició de la cita literària, que ha presentat les periodistes de betevé Núria Dias Marquilles i Laura Suñol Iniesta.

En un acte solemne al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, i en directe per betevé, s’ha fet la lectura dels treballs i s’han lliurat els guardons als escolars que han estat premiats per la seva qualitat literària, creativitat i l’impuls pel plaer d’escriure. Al lliurament hi ha participat l’alcaldessa en funcions, Ada Colau, i el delegat d’Educació a Barcelona, Pere Masó. A més, durant l’acte han actuat els alumnes del quartet de corda del Conservatori Municipal de Música de Barcelona.

Volem destacar i felicitar als alumnes dels tres centres guanyadors del districte de Nou Barris

IE El Molí, amb la poesia de cicle inicial titulat “El ratpenat negre”

IEA Oriol Martorell, amb la poesia de cicle superior titulada “Ansietat”.

ESC Àgora, amb prosa de cicle mitjà titulat “Una bona vida”.

També us adjuntem la revista amb els textos premiats en aquesta fase de ciutat.