4ª Fira de les matemàtiques

El passat 7 de juny de 2017 es va celebrar al pati de la Seu del Districte de Nou Barris la 4ª Fira de les Matemàtiques del Barri. Es tracta d’una mostra d’activitats de caire matemàtic on l’eix principal és el joc.

La fira constava de 4 espais diferenciats, dirigits als diferents nivells de les escoles, és a dir, hi haviaun espai per a educació infantil, un per a cicle inicial, un per a cicle mitjà i un per a cicle superior. En cadascun d’aquests espais s’hi troben diverses parades amb jocs matemàtics per a que l’alumnat assistent pugui dur a terme els jocs.

Els jocs que hi havia a cada parada estaven explicats per nens i nenes d’altres escoles, que havien estat preparant el joc durant tot el curs per a l’ocasió.

L’objectiu principal éra, com sempre diu en Claudi Alzina “que l’alumnat descobreixi el plaer de matematitzar…que el nostre alumnat estimi les matemàtiques!”

Paral·lelament a la fira, es va exposar la 4a Mostra de Fotografia Matemàtica, amb la participació de diverses escoles del barri. Aquesta mostra va estar en exposició al vestíbul del Centre Cívic Can Basté del 16 de maig al 3 de juny de 2017.

La Fira de les Matemàtiques es va organitzar pel CRP de Nou Barris, conjuntament amb les escoles Aiguamarina, Àgora, Ferrer i Guàrdia, Mestre Morera, Santiago Rusiñol i Valldaura, i va comptar amb la participació aproximada de 250 nens i nenes.

Per a més informació, podeu visitar-ne la web.