Nous materials en préstec. Curs 21-22

Us informem del conjunt de novetats del material en préstec de la mediateca per al curs vinent:

Caixa d’aprenentatge, àmbit d’Educació Física. Creat pel grup formigues cooperatives.

És una proposta per a treballar de manera autònoma els llançaments, les recepcions i colpejos amb diferents implements. Està formada per 6 caixes (raquetes, estics, robes, lacrosse, frisbee i indiaka). Disponible a partir del 6 de setembre.

Kits RV i RA, àmbit de tecnologia i competència digital. Permet iniciar-se a les experiències immersives amb la realitat virtual i la realitat augmentada. També es poden fer fotografies de 360 graus. El kit de primària consta de dues caixes. Caixa 1: 7 smartphones, 1 càmera 360 graus, 1 trípode i 1 ulleres 3D.  Caixa 2: 6 ulleres 3D. El kit de secundària consta de 7 ulleres 3D, 1 càmera 360 i 1 trípode. Disponible a partir del 7 d’octubre.

Kit micro:bit, àmbit de tecnologia, robòtica. Recull de propostes didàctiques per fer amb la placa Micro:bit. El kit consta de 8 plaques microbit, 8 robots cutebot, 2 comandaments infrarojos i 1 joystick microbit. Disponible a partir de novembre.

Kit Secrets elementals: Escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat, ámbit científic. Consisteix en un conjunt de petits reptes encadenats, estructurats a mode d’escape room, que cal superar per arribar al repte final. Neix amb el propòsit de promoure la implicació i la motivació de l’alumnat, connectant emocions i aprenentatges a l’entorn dels elements químics: el seu origen, la construcció del coneixement científic, les seves relacions amb la tecnologia i la societat i i els valors de desenvolupament sostenible. Disponible pel professorat que ha fet la formació

Kit màquines simples, àmbit tecnologia. Conjunt de 12 maquetes de màquines simples de fusta amb una proposta didàctica pensada per primària. Conté palanca, balança, pinça, pla inclinat, torn de corró, cargol. politja, polipast, engranatges, conversor, pèndol i cremallera. Disponible a partir del 6 de setembre.

Kit projecte VeSTEAM, àmbit científic-tecnològic. Material creat pel grup de treball Ciènica en Steam. S’aborda la problemàtica global: ús i abús dels teixits. L’alumnat ha de prendre decisions a partir de les observacions realitzades, de les conclusions i emetre judicis argumentals. Disponible a partir del 6 de setembre.

Kit fes-te teu el territori, àmbit socials i científic-tecnològic. Material en vocació de modelatge. Consta d’un taulell que representa un terreny de característiques modificables i unes peces de fusta que poden identificar diferents edificacions. Es prepara un escenari i us proposem tres reptes: canvis al municipi, la torre d’aigües i suma’t al debat sobre els reptes del futur energètic. Disponible a partir de l’octubre.