Butlletí de l’Àmbit Matemàtic del CESIRE. Juny 2022

Des de l’àmbit de matemàtiques del CESIRE us enviem un nou butlletí on destaquem, de forma breu, algunes informacions que poden ser del vostre interès:

ODS de l’ARC

Els ODS són els 17 objectius de desenvolupament sostenible, inclosos en la resolució “Agenda 2030: transformar el nostre món.

Hem seleccionat alguns elements ARC que poden ajudar a inspirar o a fonamentar el treball dels ODS a l’aula. Per trobar-los cal clicar a la pestanya Connexió ODS de l’ARC, afegir com a descriptor “ODS” a la cerca o cercar per “Objectius desenvolupament sostenible”.

CONFERÈNCIES

Si no heu pogut assistir a les conferències que hem organitzat des de l’àmbit matemàtic del CESIRE durant aquest curs, les podeu recuperar i veure tranquil·lament:

Perspectives Matemàtiques

Mirades Matemàtiques

Matemàtiques per respondre preguntes

Matemàtiques 0-8

Mirades 0-8

Maria Antònia Canals (1929-2022)

El passat 29 d’abril ens va deixar la Maria Antònia Canals, professora emèrita de Didàctica de les Matemàtiques de la Universitat de Girona. Va està treballant en el GAMAR de la UdG de manera molt activa i amb molt entusiasme fins els darrers anys. És un gran referent de la didàctica de les matemàtiques de Catalunya que ens deixa un enorme llegat per ajudar a tots els nens i nenes a aprendre matemàtiques. Pocs mesos abans s’havia inaugurat la càtedra de didàctica de les matemàtiques Maria Antònia Canals de la Universitat de Girona.

Us recomanem que recupereu la conferència que va fer la Maria Antònia al Departament d’Educació el 12 de desembre de 2007 en aquest enllaç.

Premi Maria Antònia Canals 2022

Les societats de professorat i mestres de matemàtiques de parla catalana FEEMCAT, SCM, SEMCV Al-Khwarizmï i SBM Xeix han atorgat el premi Maria Antònia Canals 2022 a la innovació en l’educació matemàtica a: Mireia López i Cyntia Riquelme.

En reconeixement per la creació del blog El banc de recursos a partir dels enunciats dels problemes del concurs Fem Matemàtiques.

STEM a l’espai

El matí del dissabte 1 d’octubre es celebrarà la IV jornada STEM a l’espai a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels. La jornada és una fantàstica ocasió per compartir experiències i presentar novetats relacionades amb l’espai en la seva vessant educativa.

S’ha obert el termini de presentació de propostes: Ponències, tallers i fira de projectes.

Més informació al web d’STEM a l’espai.

FEEMCAT

Les diferents associacions de FEEMCAT ja han celebrat l’entrega de premis de les edicions de les activitats d’aquest curs:

• VideoMat

Divendres 27 de maig de 2022 es va celebrar el lliurament de premis del VideoMat 2022 a l’Institut d’Estudis Catalans. Hi van participar els 8 equips premiats de les diferents escoles i instituts d’arreu del territori. Les inscripcions del concurs 2023 es faran durant el primer trimestre del curs que ve.

Podeu veure els vídeos premiats i fotografies de l’acte de lliurament al web del VideoMat.

• Fotografia matemàtica d’ABEAM

Des d’ABEAM un any més s’ha celebrat el concurs de fotografia matemàtica. Podeu veure el 23è lliurament de premis a través del seu canal de vídeo.

• Dibuixos matemàtics d’ABEAM

Voleu veure dibuixos on els infants han trobat que hi ha matemàtiques?
Teniu tota la informació actualitzada a la seva pàgina web.

JAEM

La Federación Española de Sociedad de Profesores de Matemáticas(FESPM), de la qual la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT) n’és membre, organitza els pròxims del 3 al 6 de Juliol a València, les XX JAEM (Jornadas para el aprendizaje y enseñanza de las matemáticas).

És un esdeveniment on gairebé un miler de docents de matemàtiques d’arreu de l’estat espanyol es troben per compartir coneixement.

Noves propostes de Matemàtiques a l’ARC

Primària/Secundària Primària
Informació nutricional

A partir d’uns conceptes bàsics sobre nutrició, aprenen a interpretar les taules nutricionals que hi ha en qualsevol producte alimentari, i a partir d’això, investiguem diferents aliments

Fem i desfem piràmides

L’activitat consisteix en construir piràmides per després desplegar-les i veure els seus desenvolupaments plans.

Jaume Jordà. Escola la Llàntia (Mataró) Maria Montserrat Nin. ESC la Muntanyeta (Bellvei)

Us convidem també a veure algun dels vídeos premiats del vídeoMAT.

vídeoMAT

Quina hora és?
Quina seria la longitud d’una rampa que substituís les escales de l’institut?
Escola Immaculada Concepció
Lloret de Mar. Girona
INS Dertosa. Tortosa, Tarragona

Us recordem que també ens podeu seguir per Twitter (@creamat1).

L’equip del CESIRE de l’àmbit de matemàtiques