Cicle de conferències: Matemàtiques per respondre preguntes

Dijous 21 d’abril el CESIRE organitza la propera conferència que porta per nom “Escola Lladurs: La nostra experiència al VideoMat” i anirà a càrrec d’en César Burgués i Nerea Sánchez, de l’Escola de Lladurs.

Resum:

En aquesta conferència es presentarà el concurs del VideoMat. A part d’explicar el concurs en general, el més interessant serà que tindrem una experiència concreta d’una escola amb el concurs. Des de l’Escola de Lladurs (Solsonès), en César i la Nerea ens explicaran com han incorporat aquest concurs com a projecte de matemàtiques de la seva escola i han participat al concurs des de la primera edició al 2013. Els seus vídeos, cada any, han impactat pel seu rerefons matemàtic a partir d’idees quotidianes i properes a l’alumnat.

Aquesta conferència s’emmarca dins el cicle Matemàtiques per respondre preguntes

Des de les associacions de professorat de matemàtiques de Catalunya ja fa molts anys que es proposen cada curs activitats adreçades a l’alumnat que afavoreixen la mirada matemàtica i ens ajuden a treballar de manera competencial. Activitats que posen al nostre abast bons problemes d’investigació per portar a classe, imatges a partir de les quals podem encetar el diàleg o vídeos que responen a preguntes que els nois i noies es formulen a l’aula. Coneixeu aquestes activitats? Voleu saber com participar-hi des del vostre centre? O voleu saber com pots portar els reculls a la vostra aula i treure’n partit? Doncs no us perdeu aquest cicle de conferències, que van a càrrec dels docents que organitzen les activitats o hi participen.

Conferències anteriors:

Fotografia Matemàtica: “El Concurs de fotografia matemàtica i el gaudi d’aprendre”

Resum:

La gestió emocional  s’ha esdevingut en un element tant important en l’aprenentatge dels i les estudiants que fins i tot s’ha formulat una competència matemàtica específica sobre la regulació emocional en el currículum que entrarà en vigor el proper curs. Una competència que caldrà treballar i avaluar tant a Primària com a l’ESO i el Batxillerat

Las fotografia matemàtica és un instrument d’aprenentatge que facilita l’autoregulació, trenca amb la desafecció i permet gaudir observant, entenent, desentrellant i sobre tot desenvolupant el potencial creatiu de la Matemàtica. Ara mateix, la fotografia matemàtica ja no sols és una «bona idea», ara és una idea imprescindible.

Fem matemàtiques