Marc de referència pedagògic

Marc de referència pedagògic

L’aprenentatge amb sentit és aquell que connecta amb la vida dels aprenents i amb
la resolució de problemes del món real vinculats amb les persones i el planeta, el
qual esdevé significatiu, perdurable i transferible a altres situacions i contextos.

Tetraedre de
l’Aprenentatge
amb Sentit
(TAS)


És una eina conceptual dinàmica, en constant revisió i evolució, al servei de la comunitat docent


Sorgeix de la necessitat d’identificar les dimensions i elements claus que intervenen en l’aprenentatge amb sentit


Pretén potenciar la innovació i la reflexió al voltant de les pràctiques d’aprenentatge a l’aula


Què implica
l’aprenentatge
amb sentit?

Què implica
l’aprenentatge
amb sentit?

Com s’aprèn amb sentit?

Aplicant metodologies actives que impliquin el fer, pensar, comunicar i sentir, a través de les quals l’alumnat tingui veu, construeixi i reguli el seu procés d’aprenentatge. És aleshores quan aquest esdevé significatiu, perdurable i transferible.

Per què s’aprèn amb sentit?

Perquè volem que cada infant i jove desenvolupi les seves potencialitats i talents, de manera que trobin el sentit personal d’allò que aprenen i s’impliquin al màxim.

Què s’aprèn amb sentit?

Es mobilitzen els sabers de diferents àmbits o disciplines del coneixement i es desenvolupen les competències necessàries per comprendre la realitat globalment, prendre decisions i actuar en conseqüència.

Per a què aprendre amb sentit?

Perquè els nostres infants i joves siguin capaços de respondre a problemes globals amb solucions creatives i innovadores.

Perquè esdevinguin persones crítiques, participatives i transformadores del seu entorn, tot contribuint a la construcció d’una societat més democràtica, solidària i justa amb les persones i el planeta.

El Tetraedre de l’Aprenentatge amb Sentit

Com, què, per què i per a què
aprendre amb sentit?