Alumnes de Molins de Rei a la Riera

6El dilluns  i dimarts 30 i 31 de maig els alumnes de 5è i 6è de l’Escola Pont de la Cadena  van fer l’activitat de la riera.
Organitzats en petits grups, van anar fins a les zones de mostreig conegudes pels noms del “Vern de 12 branques” i de la “Font de l’arbre caigut” a realitzar les proves físico-químiques de l’aigua: temperatura, olor, transparència i presència d’escuma. També van mesurar l’amplada, la fondària i la velocitat de la riera en el tram on treballaven. Després van identificar la vegetació de ribera que hi havia pel voltant i finalment amb els  salabrets van recollir un munt d’invertebrats que viuen a l’aigua. Després, al laboratori del Camp, van 4observar els invertebrats, els van identificar i dibuixar i van anotar el número biòtic que li correspon a cada un segons la seva tolerància a la contaminació de l’aigua. Com que la suma de tots els índexs sempre s’ha trobat entre l’interval de 41 a 70 van concloure que la qualitat de l’aigua de la riera és mediocre degut, en part, a algunes deixalles que hi havia dins i al seu voltant.

Han esta uns grups molt eixerits que han pujat i baixat a peu des de la seva escola.

Us esperem el curs vinent!