Estada al voltant de l’energia que mou el món

IMG_4985L’Escola Palma de Mallorca de Barcelona ha fet una estada sobre l’energia solar i els fenòmens meteorològics els dies 26 i 27 de maig.

El primer dia van descobrir els aparells meteorològics a través d’una gimcana i van fer servir el seu cos com aIMG_4978 termòmetre: d’aire, d’aigua i de sòl. Després van comparar el que havien sentit amb el que marcaven realment els termòmetres corresponents i van recollir les dades de l’estació meteorològica de Can Santoi.
També van fer d’homes i dones del temps fent les prediccions del temps de l’endemà. Els alumnes ho van fer tot: l’interpretació del mapa extret de la web del meteo.cat, el guió de la predicció del temps i la gravació.

El segon dia van estar valorant com l’energia solar és el motor de tots els fenòmens meteorològics i la seva importància pels éssers vius. A l’escola han treballat a fons les energies renovables i havien fet moltes activitats prèvies a l’estada. Després de reflexionar en grup sobre tot el que sabien, van fer funcionar un molinet amb una miniplaca fotovoltaica, van escalfar aigua amb uns col·lectors solars i van fer pomes al forn amb una cuina solar.IMG_20160527_105614

Van ser un grup molt valent: van arribar caminant i carregats des de La Floresta fins a Can Santoi per començar l’aventura d’investigar i experimentar en un entorn diferent.

Us esperem l’any vinent!