Alumnes de 4t de primària analitzen l’aigua de la riera

1El dimecres i dijous dies 1i 2 de març aquests alumnes de l’escola Marius Torres d’Hospitalet van fer l’activitat de la riera. Organitzats en equips de treball, van anar a les zones de mostreig conegudes pels noms de: “Font de l’Espinagar” , “L’Avellaner” i “Can Castellví” a realitzar les proves físico-químiques de l’aigua: temperatura, olor, transparència i presència d’escuma. També van mesurar l’amplada i la fondària de la riera.
Després van identificar les plantes que hi havia pel voltant més característiques de la zona de ribera com: l’om, el plàtan, el càrex, créixens i cues de cavall.
Finalment amb els seus salabrets van recollir un munt d’invertebrats que viuen a l’aigua com: sabaters, grills, espiadimonis, libèl·lules, efímeres,mosques negres, limnees, barretets i fins i tot dues larves de salamandres. Després, al laboratori del Camp, van observar els animalons trobats, els van identificar i dibuixar i van anotar el color que li correspon a cada un segons la seva tolerància a la contaminació de l’aigua. Malgrat que el color majoritari era el taronja, van acordar deixar el groc, degut a que havíem trobat tres grocs i 2 verds. El color groc ens indica que l’aigua de la riera està regular i cal que entre tots continuem tenint cura d’aquests espais naturals.