Descobrint la geologia que ens envolta

El dimarts 28 de febrer els alumnes de 1r de Batxillerat de l’assignatura de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de l’Institut Francesc Macià de Cornellà van fer aquest itinerari geològic al voltant de Santa Creu d’Olorda on vam poder observar roques sedimentàries i metamòrfiques.
Vam quedar a l’estació de Sant Feliu de Llobregat i des d’allà vam anar en cotxe fins l’Esplanada de Santa Creu d’Olorda.
L’Itinerari consta de 8 parades:
La primera parada a la Pedrera dels Ocells on vam observar i deduir la formació de les pissarres bituminoses amb l’ajuda dels panells informatius i l’observació directa.
La segona parada la vam fer al Puig d’Olorda on hi havia una vista espectacular del Delta del Llobregat i de Montserrat. Vam diferenciar la serralada Litoral de la Prelitoral i van analitzar el tipus de roca del cim.6
La tercera parada la vam realitzar a la Cova de l’Or, on només van entrar unes passes per poder observar els processos càrstics que es podien veure entre les escletxes del sostre.
A la quarta parada vam veure la formació de xaragalls a les argiles, allà ens vam trobar una colla d’avis encantadors que ens van regalar espàrrecs acabats de collir per fer-nos una truita al vespre.
La cinquena aturada va ser al fantàstic plec amb encavalcament que ha deixat al descobert els treballs de la cimentera.
En la sisena parada vam poder observar i analitzar el que fa possible la surgència a la font de Can Farrès  i la sisena aturada la v3am fer a la mateixa masia on vam poder observar fòssils de crinoïdeus en les calcàrees del voltant.
Per acabar van tornar a l’esplanada des de la masia de Can Farrès i pel camí van poder veure un model torrencial en miniatura on vam diferenciar la conca de recepció, el canal de desguàs i el con de dejecció produït per les darreres pluges.