Viatgem pels inicis de la Colònia Güell

L’Escola Juan Ramón Jiménez  de Martorell ha vingut l’11 d’octubre a conèixer de primera mà la Colònia Güell. S’han passejat pels llocs on fa 100 anys ho feien els i les treballadors i treballadores de la fàbrica d’en Joan Güell.

Han començat amb  una petita introducció sobre com va sorgir i va anar creixent La Colònia Güell. Després s’han dividit en grups i han fet una gimcana. Amb l’ajuda d’un mapa han anat trobant els 12 punts on havien de completar diverses preguntes relacionades amb els edificis que anaven descobrint (la casa del metge, l’antic convent de monges, el teatre Fontova, les escoles, la masia dels Güell…).

Un cop superada la gimcana, s’han apropat al centre d’interpretació per veure a través d’un audiovisual com era la vida de la Laieta, una nena de 10 anys que vivia a La Colònia Güell. També han aprés les tècniques de construcció que l’Antoni Gaudí va posar en pràctica per construir la cripta, així com els diversos materials que va fer servir i que en aquell moment, ningú més utilitzava.

L’últim edifici que han visitat és la cripta, on han observat detingudament els diferents aspectes arquitectònics, simbòlics i decoratius que la caracteritzen. Per acabar la sortida, alguns alumnes han cantat una cançó i després, professors i alumnes s’han fet una foto junts de record.

Ha sigut un dia molt profitós i educatiu!