Viatgem en el temps als inicis de la Colònia Güell

Els passats dies 12, 13 i 14 de febrer els alumnes de 4t de primària de l’Escola Suris de Cornellà de Llobregat han retrocedit en el temps, coneixent la vida de diversos personatges ( els obrers i obreres, Antoni Gaudí, la família Güell, el metge, administrador, etc)  de la Colònia Güell fa uns 120 anys.

Després d’una breu introducció sobre la vida a la Colònia els alumnes s’han dividit en grups per tal de començar la gimcana, ajudant-se d’un quadern d’activitats, que els ha guiat per diferents punts d’interès com  l’antiga fàbrica tèxtil, la masia dels Güell, les cases  dels obrers, la casa del metge, l’escola, la cooperativa de consum, etc.

Un cop finalitzat el recorregut per la zona residencial, han anat al centre d’interpretació on han pogut veure representat en expositors el procés de fabricació de la pana. Posteriorment els alumnes han vist un audiovisual que explicava en primera persona, la vida d’una nena de 10 anys a la Colònia Güell. Finalment han pogut conèixer les innovadores tècniques de construcció basades en l’arc catenari que Antoni Gaudí va posar en pràctica en la construcció de la cripta. Tanmateix han pogut identificar els materials (basalt, maó recuit, restes de foneria) que va utilitzar Gaudí en la construcció de la cripta.

Per últim, els alumnes han visitat la cripta de la Colònia, on han admirat diferents aspectes arquitectònics, simbòlics, decoratius i característics d’Antoni Gaudí, com són el reciclatge de materials i la seva inspiració en la natura.

Han estat tots molt curiosos! Els hi ha agradat molt la sortida!