Viatgem als inicis de la Colònia Güell

Dimarts 4 de juny alumnes de 3r ESO de l’Institut Marti i Dot de Sant Feliu de Llobregat van endinsar-se en la Colònia Güell tot coneixent la història, la vida quotidiana dels treballadors/es i els edificis modernistes.

Després d’una breu introducció, els participants es van dividir en grups i van iniciar l’activitat amb una gimcana de descoberta on havien de completar un àlbum d’enganxines. Amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball  van fer un recorregut per la part industrial i residencial per tal de conèixer i esbrinar la vida de la colònia 100 anys enrere

Un cop finalitzat el recorregut, van visitar el centre d’interpretació, on es mostra el procés de  fabricació tèxtil i s’assisteix a la projecció d’un audiovisual que mostra la vida quotidiana de la Colònia Güell a començaments del segle XX a través dels ulls i les vivències d’una nena.

A continuació van accedir a una exposició dedicada a Antoni Gaudi i les innovadores tècniques de construcció basades en l’arc catenari que va posar en pràctica. També van poder contemplar els diversos materials de construcció que va utilitzar així com la rica simbologia present a la cripta.

Per finalitzar la visita van accedir a la cripta de la Colònia on van poder admirar els diferents aspectes arquitectònics,  simbòlics i decoratius, tant de l’exterior com de l’interior.

Han completat una bona feina com a part del seu crèdit de síntesi.

Volem agrair a Francesc Alegret (el Quico) la seva valuosa col·laboració en l’activitat amb els alumnes.