Investiguem la riera de Vallvidrera

Els alumnes de 5é de l’Escola Els Pins de Cornellà de Llobregat han vingut els dies 6 i 7 de juny  per realitzar l’activitat “La riera” i avaluar el seu estat de conservació.

Han començat aportant idees de com investigar l’ecosistema aquàtic i han portat els dibuixos fets a l’aula  del que esperaven trobar a la riera. En petits grups de treball han revisat el material necessari i han caminat fins a la riera.

Han començat fent  diverses mesures ambientals com temperatures d’aire i aigua, amplada, fondària, velocitat i qualitat de l’aigua. Posteriorment han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera.

Finalment han recol·lectat invertebrats de la riera i els han examinat al laboratori amb l’ajuda de lupes binoculars i fitxes de suport. Els han identificat i han esbrinat trets característics de cadascun d’ells. A partir de totes les seves investigacions han pogut avaluar l’estat de conservació de la riera de Vallvidrera.

Després s’han  alliberat tots els animals de nou a la riera.

Han sigut uns investigadors molt treballadors!