Un bosc sensacional

Els dies 7 i 8 d’octubre els alumnes de 3er de l’Escola Salvador Espriu de Sant Feliu de Llobregat s’han desplaçat fins la Rierada per conèixer el bosc que hi viu i que caracteritza l’ecosistema mediterrani.

En arribar al CdA han posat en comú totes les idees sobre el que creien que trobarien al bosc i ho han dibuixat a la pissarra entre tots.

Després s’han apropat al bosc i han dibuixat un “Quercus” majestuós amb molts anys de vida. En acabar el dibuix, s’han dividit en dos grups per fer una gimcana amb tres activitats:

– En la primera activitat han agafat mesures del perímetre del tronc i de l’alçada de l’arbre i han observat detingudament com eren els seus fruits i les seves fulles. A més a més, han fet un calc de la seva escorça. Amb tota la informació han descobert que es tractava d’una alzina.

– En la segona activitat, s’han tapat els ulls amb uns antifaços i han entrat al mig del bosc per emfatitzar tots els sentits. També han fet servir la brúixola per saber si es trobaven en el vessant de solell o el d’obaga de la riera de Vallvidrera.

– En la tercera activitat han analitzat les 6 plantes més característiques per esbrinar que el bosc es tractava d’un alzinar.

És molt bonic aprendre rodejats de natura!