Petits científics investiguen la vegetació a Collserola

El 6 de novembre els alumnes de 5è de l’Escola Municipal Reina Violant  de Barcelona han vingut a la Rierada per conèixer les comunitats vegetals que hi viuen.

Per començar l’estudi han plantejat diverses hipòtesis del que creien que trobarien a cada vessant de la riera de Vallvidrera. Després s’han dividit en grups de treball i s’han endinsat al bosc. La meitat de la classe ha anat a la vessant de solell i l’altra meitat a la d’obaga per recollir diverses dades sobre les condicions ambientals de cada zona. Han mesurat la temperatura ambient i del sòl, la velocitat del vent, la intensitat de la llum i la humitat relativa. A més, amb la brúixola  han esbrinat cap a quina direcció estan orientats els dos vessants.

Continuant amb la investigació  han analitzat les 10 plantes més característiques de cada vessant omplint una fitxa descriptiva de cadascuna d’elles.

En acabar el treball de camp han tornat a l’aula per posar en comú la informació recollida per tots els grups i han verificat si les seves hipòtesis inicials eren certes o falses. Han demostrat tenir molt bon instint científic.

A l’escola podran rematar la feina confeccionant un perfil de la vegetació amb els recursos disponibles a la web del CdA.

Han treballat molt bé! Enhorabona petits científics.

1. Sonia

Hola! Moltes gràcies per l’article, vam gaudir molt de la sortida i les activitats. Sens va fer curt el matí! Sens dubte la recomanem per a cicle superior. El dossier també és molt útil per completar la feina. Gràcies per tot!

2. patín eléctrico

Que meravella l’ensenyar a les nostres noves generacions el poder de la natura.
    Esperem que amb iniciatives com aquestes, les generacions de el futur siguin més ecologistes i puguin així cuidar la nostra terra.
    Felicitats per la iniciativa.