Temps de neu amb els alumnes de l’Agustí Bartra

Aquest matí al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi ens han vingut a visitar l’Eva Luna i l’Aitana, les dues classes de 4t de l’Escola Agustí Bartra de Terrassa, per realitzar l’activitat de meteorologia, aprendre quins aparells utilitzem per saber quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han vist els diferents instruments que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-nos d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots ells i han enregistrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament, han utilitzat la seva pell com un termòmetre per comparar les seves percepcions de temperatura amb les lectures reals que marcaven els termòmetres d’aire, aigua i terra i han vist com aquestes sensacions variaven lleugerament segons cadascú.

També han pogut visitar la caseta meteorològica que tenim al Camp d’Aprenentatge i han enregistrat les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà, han dissenyat un guió i en equips s’han repartit les diferents tasques que s’acostumen a trobar a un plató de televisió. Han designat un director, dos presentadors, un càmera, un focus i esporàdicament algun apuntador i han fet un enregistrament per grup.

S’ho han passat molt bé alhora que han après moltes coses noves. A més, han pogut gaudir de la primera nevada de l’any a Can Santoi!

Des de Can Santoi, Agustí Bartra, 4t A i B, El temps, Terrassa.