La màgia del modernisme a la Colònia Güell

Aquest passat divendres 20 de gener els alumnes de 4t de les classes “Alexia Putellas” i “J.K.Rawling” de l’Escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat van visitar la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi treballaven a començaments del segle XX.

Primer de tot van aportar les seves idees respecte a quins eren els serveis que tenien a la seva disposició els treballadors de la colònia i van descobrir que la Colònia Güell es va fundar el 1890. Organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia van fer una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes i omplint el dossier amb les enganxines de les imatges corresponents. Van observar notables edificis modernistes com ara Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com Can Soler de la Torre, masia de la família Güell, les cases on vivien els obrers, l’escola i el centre parroquial on anaven els infants. Van completar un gran àlbum amb les imatges de tots els elements més destacats i tot això en un temps rècord!

També van passar pel Centre d’interpretació de la Colònia Güell on van veure un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle. Finalment van fer una visita a la cripta i van conèixer la tècnica de construcció amb l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per construir-la. Van poder admirar la rica simbologia tant de l’exterior com de l’interior del l’església. I és que realment Antoni Gaudí era un geni.

Vau ser uns grups molt treballadors i organitzats, vau fer una gran tasca. I esperem que les noves varetes modernistes us funcionin molt bé!