Quina meravella de riera!

Els alumnes de 4t de primària de l’Escola Màrius Torres de l’Hospitalet de Llobregat han estat els dies 21 i 22 de febrer investigant la riera de Vallvidrera al voltant de Can Santoi.

Han començat  repassant les activitats prèvies realitzades a l’escola i aportant idees de que podria ser interessant investigar de l’ecosistema. Seguidament s’han dividit en grups  i han fet l’inventari del material necessari per investigar la riera.

Un cop a la riera han fet les següents proves: mesurar la temperatura de l’aigua i de l’aire, observar el color, l’olor i la presència d’escuma en l’aigua i prendre mesures de l’amplada i fondària de la riera. Totes aquestes proves els hi ha permès saber les condicions ambientals en que es troba la riera.

A continuació han identificat diverses plantes que formen el bosc de ribera que envolta la riera i finalment han capturat nombrosos invertebrats aquàtics que han estudiat detalladament al laboratori amb l’ajut de lupes binoculars i fitxes.

Amb l’aportació de tots els alumnes, s’ha descobert en quin estat de conservació es troba la riera. Posteriorment han tornat a alliberar tots els animalons a la riera sans i estalvis.

Han gaudit  molt totes les activitats i han descobert  l’ecosistema de la riera de Vallvidrera!