Quin Sol tant profitós!

La classe “Fantasia” (6è B) de l’Escola Paco Candel de l’Hospitalet de Llobregat han realitzat el dia  1 de febrer al pati de la seva escola una activitat per aprendre diferents maneres d’aprofitar l’energia solar

Han començat explicant les seves idees sobre les diferents radiacions que emet el Sol i han descobert l’efecte del color negre i l’efecte hivernacle. Llavors s’han dividit en grups per realitzar dos dels següents tallers:

Taller fotovoltaic: els nens i les nenes han muntat senzills circuits elèctrics amb petites plaques fotovoltaiques  que els  han proporcionat l’energia elèctrica necessària per fer funcionar un petit ventilador.

Taller d’escalfar aigua: en aquest cas han muntat tres col·lectors solars per tal de comprovar l’efecte hivernacle que fan les cobertes de plàstic transparent. Han fet tres variants: un col·lector no tenia coberta, un altre en tenia una i l’altre tenia dues cobertes. Després d’elaborar diferents hipòtesis sobre la influència de les cobertes, han comprovat quin disseny havia incrementat més la temperatura deixant els 3 col·lectors al sol. Quin creieu que ha funcionat millor?

Taller de cuina solar: en aquest taller han aprofitat l’energia tèrmica del Sol per fer unes pomes al forn, utilitzant una cuina solar parabòlica. Una vegada ben orientada la parabòlica solar per tal d’aprofitar al màxim els raigs solars, han anat prenent dades de com augmentava la temperatura amb el temps. La concentració de calor que aconsegueix la parabòlica sumat al color negre de l’olla, els ha permès cuinar les pomes que finalment no han pogut menjar per un incident amb el vent.

Per acabar l’activitat han agafat el rol de professors i professores per explicar el taller que havien fet als companys que havien realitzat un altre taller.

Han sigut uns investigadors molt aplicats i han pogut comprovar que el Sol ens dona molta energia.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut