El gran “show” de la meteorologia

La classe “El gran showman” (5è B) de l’Escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat han realitzat al seu centre l’activitat de meteorologia “Observació i mesura del temps atmosfèric”

Després d’unes nocions introductòries sobre els aparells meteorològics i les unitats de mesura s’han dividit en grups de treball per a fer una sèrie d’activitats.

Uns han començat fent una gimcana on havien de trobar 8 aparells meteorològics repartits per l’espai de l’hort (quatre tipus de termòmetres, higròmetre, penell, pluviòmetre i anemòmetre), fer una mesura  i completar una fitxa per tal d’aprendre la funció de cada aparell. A continuació han experimentat el “taller de sensacions”, on han fet servir els seu propi cos per esbrinar la temperatura d’aigua, aire i terra. Han demostrat ser un bons termòmetres!

Entretant els altres grups han fet de meteoròlegs professionals preparant una predicció dels temps pel dia següent a partir del mapa del temps del Servei Meteorològic de Catalunya. Han preparat un guió i s’han repartit les tasques de presentadors, director i càmera. Llavors han fet les gravacions a l’aula simulant un espai de televisió.

Després s’han intercanviat per completar tota la sèrie d’activitats.

Han completat una feina magnífica com a futurs meteoròlegs/gues.

Enhorabona!