Quanta energia ens envia el Sol

Els alumnes de 5è de l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell  van realitzar els dies 27 i 28 de maig l’activitat d’energia solar i van  comprovar de quina manera la podem aprofitar.

Van començar comentant les activitats prèvies que van fer l’escola i que els han permès diferenciar els tipus de radiacions que rebem del sol. Llavors es van dividir en petits grups i van començar la feina realitzant dos dels següents tallers juntament amb les activitats complementàries:

-Taller fotovoltaic:  mitjançant unes petites plaques fotovoltaiques i altres elements els nens i les nenes van muntar circuits elèctrics senzills on van poder experimentar com la llum solar es transforma en electricitat, la qual cosa van demostrar fent girar un petit ventilador.

-Taller d’escalfar aigua: van muntar tres col·lectors solars amb diferents dissenys experimentals  per tal de comprovar l’efecte que fan les cobertes de plàstic transparent (el primer sense coberta, el segon amb una coberta  i el tercer amb doble coberta). Després de realitzar les seves hipòtesis  van comprovar quin disseny  funcionava millor mesurant l’augment de la temperatura aconseguit després de deixar-los exposats al sol. Quin creieu que va aconseguir escalfar més l’aigua?

-Taller de cuina solar: mitjançant una cuina solar parabòlica, els alumnes van aprofitar l’energia tèrmica del sol per  cuinar. El color negre de l’olla i la concentració de calor que aconsegueix la parabòlica els va permetre comprovar l’eficàcia d’aquesta cuina tant ecològica. Van haver d’anar reorientant la parabòlica solar per tal d’aprofitar tots els raigs solars i alhora anaven prenent dades de la temperatura. Han cuinat unes pomes que han menjat com a postres.

Per  finalitzar l’activitat, tots els alumnes es van explicar entre ells el taller que els hi faltava per completar la feina.

Han gaudit amb les activitats i han estat uns investigadors molt aplicats. Fins a un altre any!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *