Petits científics a la riera de Vallvidrera

Els alumnes de 4t i 3r de l’Escola Prosperitat de Barcelona han estat els dies 8 i 17 d’octubre respectivament investigant la riera de Vallvidrera al voltant de Can Santoi.

Han començat aportant idees al voltant del que podria ser interessant investigar. S’han dividit en petits grups de treball i han fet un inventari del material necessari. Han anat fins al pont de Can Castellví i han fet mesures de temperatures, qualitat de l’aigua, amplada i fondària.

A continuació han identificat diverses plantes que formen el bosc de ribera que envolta la riera i finalment han capturat nombrosos invertebrats aquàtics que han estudiat al laboratori amb l’ajut de lupes binoculars i fitxes. Amb totes les seves investigacions han descobert en quin estat de conservació es troba la riera.

Posteriorment s’han tornat a alliberar tots els animalons a la riera sans i estalvis.

Han fet una gran feina com a petits científics i han gaudit moltíssim de l’activitat.