Montsertemps

Les classes de 3r A i B de l’Escola Montserrat de Sant Just Desvern han vingut avui, 14 d’abril de 2023, fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat de meteorologia, aprendre quins instruments s’utilitzen per saber quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-nos d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament, han utilitzat la seva pell com un termòmetre i han comparat les seves sensacions amb les temperatures reals que marcaven els termòmetres, ja que canviaven una mica segons la percepció de cadascú.

També han vist l’estació digital i la caseta meteorològica que tenim al Camp d’Aprenentatge i han registrat les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, s’han posat en la pell dels homes i dones del temps per fer la predicció del temps que farà demà dissabte. Han preparat el mapa de símbols, un guió i per grups s’han repartit les tasques necessàries per poder fer l’enregistrament simulant estar a un plató de televisió: direcció, presentadors/res, càmera, il·luminació i apuntador/a.

S’ho han passat molt bé fent de meteoròlegs i meteoròlogues!