Els “Pacocandeleros” visiten el Sol

Aquest dimarts 31 de gener hem rebut l’alumnat de sisé de l’Escola Paco Candel de l’Hospitalet de Llobregat per experimentar amb l’energia del nostre amic el Sol.

Hem començat l’activitat fent una petita introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. També hem comentat la influència de l’efecte hivernacle i del color negre en la temperatura. Llavors ens hem dividit en grups de treball per fer diferents tipus d’experiments.

Hem vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat. Sembla màgia!! Hem muntat un senzill circuit elèctric i hem aconseguit que el fer girar un petit ventilador quan hem sortit a l’exterior a buscar la llum del Sol.

Després han realitzat un dels següents tallers:

Uns han fet anar una cuina solar parabòlica, que concentrant la calor provinent del Sol els ha permès cuinar unes pomes amb sucre i canyella. Han comparat els resultats que obtenien amb una olla blanca i una de negre. És increïble l’eficient que és el nostre amic Sol!

Uns altres han fabricat uns col·lectors solars i han comprovat com unes mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han comprovat com funciona l’efecte hivernacle, comprovant que els col·lectors tancats amb un vidre per sobre esclafaven més l’aigua. Quina energia té el Sol!

Després s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat.

Han completat una gran feina fent de científics!