Matagalls i Turó de l’Home accepten el nostre repte!

Aquesta tarda de dijous 1 de juny hem tingut el plaer d’assistir a una jornada molt especial. I és que l’alumnat de 5è de primària de l’Escola La Sínia ens ha convidat a una magnífica exposició que han dut a terme al pati de l’escola per mostrar al CdA Can Santoi que no només havien resolt el repte que els hi havíem proposat sinó que a més ho farien públicament davant dels seus pares i mares.

I és que van ser unes exposicions molt elaborades, dinàmiques i entenedores. Recapitulem:

Tot va començar el passat 18 d’abril, dia en el que les dues classes de 5è, Matagalls i Turó de l’Home, van venir al CdA Can Santoi per fer l’activitat de reconeixement de les comunitats vegetals. Com ho havien fet tan bé i donat que a la setmana següent anaven de colònies al Montseny amb la intenció de coronar ambdós cims, els vam proposar el següent repte: “per què no ens feu una maqueta comparativa dels estrats de vegetació del Montseny?”.

Dit i fet. Es van emportar luxímetres, anemòmetres, termòmetres d’aire i de sòl, higròmetres i brúixoles del CdA Can Santoi per mesurar les condicions ambientals durant la seva ascensió. Un cop allà, van observar com canviava la vegetació a mesura que anaven pujant dalt dels cims.

Com a producte final van elaborar, per grups, dues maquetes diferents a escala 1:10000: una del Matagalls i una altra del Turó de l’Home. A la llegenda de cadascuna d’elles havien reflectit els diferents estrats de vegetació ordenats verticalment entre els 1100-1200m i els 1700m, així com el seu itinerari. El seu estudi va concloure:

• Al Matagalls passem d’un alzinar muntanyenc a la base, a una fageda, després a una avetosa i finalment al cim trobem un matollar.
  • Al Turó de l’Home passem d’una fageda a la base, a una avetosa, de nou a una altra fageda i finalment al cim trobem prats alpins.

I perquè no se’ns oblidés, van tenir el detall de regalar-nos dues de les seves maquetes, que ja es troben exposades a la nostra biblioteca.

La nostra enhorabona per la vostra gran tasca i per integrar-nos en el vostre projecte. Ens veiem el curs vinent amb nous reptes!