L’Univers i la matèria

El dimecres 21 de setembre de 2022, l’alumnat de 5è de la classe “L’Univers” de l’Escola Joan Perich i Valls de Sant Joan Despí ha realitzat el projecte del cicle de la matèria al Camp d’Aprenentatge Can Santoi.

Han començat reflexionant què els hi passa a les fulles del bosc quan cauen a terra durant la tardor i perquè ja a la primavera gairebé desapareixen. Així hem pogut parlar de la transformació de matèria orgànica en matèria inorgànica, i dels processos de transformació i descomposició que els afecten. Han aportat moltes idees i reflexions interessants.

S’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat, que està plantejada de manera que els alumnes realitzin una gimcana i un taller.

• La gimcana de la natura consisteix en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, bolets, animals del sòl, diferents cranis, restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
  • El taller de compostatge en aquest taller els mostra que la matèria orgànica domèstica es pot fet servir per obtenir un producte molt beneficiós per les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn amb la trituradora i afegint els residus vegetals que havien portat des de casa per després barrejar-los bé al compostador. Fent això hem accelerat el procés de la natura.

Felicitats pel vostre interès i participació!

1. Cristina Hernández Martínez

Bon dia,
    Us volíem donar les gràcies per les activitats que hem fet i per aprendre coses noves sobre la matèria i el compostatge. També, ens ha agradat conèixer diferents tipus de cranis,fulles,bolets…
    Hem après la importància de reciclar per cuidar el nostre medi ambient. Valorem positivament la sortida ens agradaria anar a fer un altre activitat o fer colònies.