L’Institut Martí Dot visita la Colònia Güell

Decidir passar un dilluns passejant per la Colònia Güell de Santa Coloma de Cervelló és una bona manera d’entendre què va succeir a finals del segle XIX durant la industrialització de Catalunya, de la mà del moviment artístic del Modernisme. Per això, el professorat i l’alumnat de 4t d’ESO, pertanyents a l’Institut Martí Dot, han decidit dur a terme aquesta activitat tal dia com avui, 29 de gener de 2024.

Després d’una breu introducció, repartits en grups de treball i amb l’ajuda d’un plànol i un quadern de treball, els alumnes han realitzat una gimcana de descoberta on havien de completar un àlbum d’adhesius fent un recorregut per tal de conèixer com era la vida a la colònia fa més de 100 anys enrere.

A la zona industrial han esbrinat com funcionava tot el procés de fabricació tèxtil. Inclús han mesurat l’alçada de la formidable xemeneia que destaca per sobre de tots els edificis. A la zona residencial han observat diferents construccions amb notables elements modernistes com ara l’escola o Ca l’Espinal i d’altres com la casa del metge o la plaça Joan Güell.

Finalment han visitat la cripta i el centre d’interpretació, on han conegut tant la tècnica de construcció basada en l’arc catenari com els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per dissenyar-la. Han pogut admirar i gaudir de la rica simbologia i elements decoratius que l’arquitecte va emprar per construir i decorar tant l’exterior com l’interior de l’església. També han visionat un audiovisual que recrea la vida d’una noia de 10 anys que habitava antigament a la colònia: la Laia.

Han gaudit força descobrint els secrets de la Colònia Güell!