L’Escola Miquel Martí i Pol gaudeix del modernisme a la Colònia Güell

Aquest divendres 26 de gener de 2024 hem rebut uns visitants molt esperats, els alumnes de 4t de l’Escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat han vingut a fer una excursió a la Colònia Güell per fer un viatge en el temps i descobrir com era la vida de les famílies que hi treballaven a començaments del segle XX.

Organitzats en equips de treball i amb un plànol de la colònia han fet una gimcana completant un recorregut pels diferents punts d’interès alhora que anaven responent unes breus preguntes i descobrint poc a poc els secrets d’aquest indret tan singular. Han observat notables edificis modernistes com ara Ca l’Espinal o Ca l’Ordal i d’altres com Can Soler de la Torre, masia de la família Güell, les cases on vivien els obrers, l’escola i el centre parroquial on anaven els infants.

Després han visitat el Centre d’interpretació de la Colònia Güell on han vist un audiovisual que mostrava com era la vida a la colònia fa més d’un segle a través de la mirada d’una noia de 10 anys que hi treballava: la Laia.

Finalment han entrat a la cripta, tant per conèixer la tècnica de construcció amb l’arc catenari i els diferents materials que Antoni Gaudí va fer servir per dissenyar-la com per admirar l’obra i poder gaudir de la rica simbologia i elements decoratius que l’arquitecte va emprar en la construcció d’aquest edifici.

Han estat uns grups molt treballadors i han aprés moltes coses noves, tant del procés tèxtil que hi tenia lloc com del projecte modernista inacabat d’Antoni Gaudí. Quin arquitecte tan genial!