Les “muntanyes elèctriques” coneixen el Quercus

Aquest dimarts 9 d’abril els alumnes de 3r de primària de l’Escola Salvador Espriu de Sant Feliu de Llobregat, les classes Muntanya russa i Elèctrics i elèctriques, han vingut a descobrir el bosc que envolta el Camp d’Aprenentatge de Can Santoi, dins el Parc Natural de la Serra de Collserola.

Quan han arribat, han donat un cop d’ull als dibuixos que ells mateixos havien elaborat abans de venir. Quina alegria poder compartir tot el que imaginaven trobar al bosc!

Després d’esmorzar per agafar energia per tot el matí, han caminat fins al pont de la Sibèria on han conegut en Quercus, un gran arbre que els hi ha donat la benvinguda al bosc. L’han dibuixat al quadern de treball i s’han dividit en grups per fer tres dinàmiques diferents:

En primer lloc han fet un estudi complet d’en Quercus prenent mides de la seva alçada i el seu perímetre. També han examinat les seves fulles, els seus fruits i han fet un calc de la seva escorça amb ceres per pintar. Finalment han descobert que es tractava d’una gran alzina.

esprés han participat en una activitat sensorial: formant una fila, han seguit un recorregut per dins el bosc amb els ulls embenats per tal de potenciar la resta de sentits i descobrir noves sensacions. També han après a esbrinar l’orientació de la obaga on es trobaven amb la brúixola. Ha sigut una experiència molt divertida!

Finalment han fet una gimcana dins el bosc per conèixer sis de les plantes més característiques del bosc, com són l’arítjol, el galzeran o el marfull. Han descobert que es trobaven en un fantàstic alzinar, un dels ecosistemes mediterranis més característics.

L’enhorabona per la feina feta!