Les comunitats als vessants de Collserola

Els alumnes de quart d’ESO de l’optativa de Biologia de l’institut Francesc Macià de Cornellà de Llobregat han investigat les comunitats vegetals que es troben als dos vessants de la riera de Vallvidrera. Per venir al Camp d’Aprenentatge han utilitzat el transport públic! Tren de rodalies i l’autobús que connecta Molins de Rei amb la Floresta que els ha deixat just a l’entrada del CdA Can Santoi. Prèviament els alumnes havien treballat força el tema a classe perquè venien amb unes bones hipòtesis de treball que hem corroborat entre tots amb el treball de camp.

Quina era la orientació de cada vessant? Quina comunitat predomina en cada vessant? Tot i que alguns alumnes han passat més fred que els altres, ho han acabat d’esbrinar amb les brúixoles i la bona quantitat de dades recopilades que finalment han analitzat al laboratori.

Han completat els inventaris de la vegetació i han calculat el contingut d’aigua de les fulles dels dos vessants utilitzant els programes de suport disponibles a la web del CdA. Envieu-nos el vostre perfil de vegetació que ens servirà per omplir els nostres registres. Fins aviat.