CVE-ESO | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Ciències experimentals
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants
Nivell educatiu: ESO
Estacionalitat: Tardor (octubre) i primavera (abril-maig-juny)
Objectius: Interpretar la relació entre la vegetació i el seu medi mitjançant l’estudi de dues comunitats vegetals (alzinar, brolla amb pins)
Competències bàsiques que més potencia:
- Àmbit cientificotecnològic:
- Competència 2. Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenomens naturals
- Competència 4. Identificar i resoldre problemes científics susceptibles de ser investigats en l’àmbit escolar, que impliquin el disseny, la realització i la comunicació d’investigacions experimentals
- Competència 7. Utilitzar objectes tecnològics de la vida quotidiana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental
- Àmbit cultura i valors
- Competència 9. Analitzar críticament l’entorn natural des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva
- Competència 10. Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís i democràtiques
- Àmbit digital
- Competència 2. Utilitzar les aplicacions de tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals
- Àmbit matemàtic
- Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
Tipus d’activitat: Treball de camp / laboratori
Descripció: Activitat basada en l’estudi comparat de diferents comunitats vegetals fent especial atenció al microclima de cada una d’elles, l’estructura de la vegetació i l’observació acurada dels diferents trets adaptatius que presenten les plantes al seu medi concret.
Localització de la comunitat vegetal.
Mesura de paràmetres ambientals (temperatura, velocitat del vent, llum..)
Descripció de la fisiognomia de la comunitat vegetal.
Observació/descripció de les plantes més importants i dels trets adaptatius.
Càlcul de la quantitat d’aigua continguda en les fulles dels vegetals de les comunitats.
Elaboració de gràfics i conclusions.
Material: Quadern de treball
Aparells de mesura: termòmetres, anemòmetre, luxímetre, psicròmetre de camp..
Fitxes de suport: claus de classificació de plantes, fitxes de descripció..
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: Recorregut a peu (45 min.)
Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑