L’alumnat de 5è i 6è de “El Palau” es converteixen en meteoròlegs

Les classes dels Grallers/eres, els Timbalers/eres i els Esparriotes del tercer cicle de primària han vingut avui, dilluns 2 d’octubre, des de l’Escola El Palau de Molins de Rei fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’observació i mesura del temps atmosfèric i aprendre quins instruments s’utilitzen per poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, de màxima i mínima, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-se d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han utilitzat la seva pell com un termòmetre i han vist que nosaltres també percebem la temperatura, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i han vist com canviava una mica segons la percepció de cadascú de nosaltres.

També han vist tant l’estació meteorològica digital com la caseta meteorològica, on han pres nota de les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs i meteoròlogues: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà, a partir del de la web del Servei Meteorològic de Catalunya, i s’han repartit, per equips, les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar-la com si estiguessin a un plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentadors/res, apuntador/a, càmera i il·luminació.

Meteoròlegs i meteoròlogues de El Palau, heu fet una gran tasca!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>