L’alumnat de 4t de l’Escola Amat Verdú descobreix la riera

Dimarts 13 de juny els nens i nenes de 4t de primària de l’Escola Amat Verdú de Sant Boi de Llobregat han tancat la temporada 2022-23 al Camp d’Aprenentatge Can Santoi investigant la biodiversitat de la riera de Vallvidrera a la zona de la Rierada.

Després d’una breu introducció, on han esbrinat algunes de les característiques de la riera, s’han dividit en grups de treball i un cop revisat tot el material necessari per dur a terme l’estudi ecològic (termòmetre d’ambient, termòmetre d’aigua, drap, cinta mètrica, pots,salabrets, etc.) s’han apropat fins a la riera.

Arribats a la zona de Can Campreciós els grups han començat a prendre mesures com la temperatura ambient i de l’aigua, l’amplada i la fondària, així com la comprovació sobre presència de contaminants a l’aigua. Posteriorment han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram. Continuant amb la investigació han fet de caçadors i amb els salabrets han capturat una bona diversitat d’invertebrats aquàtics com espiadimonis, barretets, cargols de fang, gambetes d’aigua dolça, efímeres, sabaters i alguna larva de mosca. Amb tots els animals capturats han retornat al laboratori i amb lupes binoculars i fitxes de suport els han identificat. Amb tota la informació recopilada durant el matí han pogut conèixer l’estat de conservació de la riera de Vallvidrera.

Com ells mateixos han explicat, han conegut nous animals i els ha sorprès la diversitat que alberga la riera.

Han sigut uns investigadors molt motivats que han completat una magnífica investigació de camp. Felicitats i esperem tornar a veure-us aviat.

1. Escola Amat Verdú 4t

Ens va agradar molt la sortida a Can Santoi. Visitar la riera i després fer de científics utilitzant les lupes binoculars ens ha encantat. Moltes gràcies Jairo, Miquel i Engràcia per haver-nos ensenyat tantes coses! Ens ho hem passat molt bé!