La classe del “Compost” descobreix el compost

Avui, dimarts 8 de novembre de 2022, l’alumnat de 3r de la classe “Compost” de l’Escola Josep Maria Madorell de Molins de Rei ha realitzat el projecte del cicle de la matèria al Camp d’Aprenentatge Can Santoi.

Han començat reflexionant sobre qüestions relatives a la matèria orgànica i la inorgànica. De com la matèria orgànica pot estar viva o morta i en canvi la matèria inorgànica ha estat sempre inerta. Per què a la primavera les fulles del bosc que van caure a terra durant la tardor ja gairebé han desaparegut? Hem aprofitat aquesta qüestió per introduir part dels processos de transformació i descomposició que pateixen d’acord amb el cicle de la matèria.

Després s’han organitzat en petits equips de treball i han començat l’activitat, que està plantejada de manera que els alumnes realitzin una gimcana i un taller:

• La gimcana de la natura consisteix en trobar 6 punts al bosc on descobrir el transcurs de la matèria a la natura i resoldre algunes qüestions. Han observat elements com fullaraca en diferents estats de descomposició, bolets, animals del sòl, diferents cranis, restes orgàniques i també deixalles domèstiques.
  • El taller de compostatge els mostra que la matèria orgànica domèstica es pot fet servir per obtenir un producte molt beneficiós per les plantes: el compost. Han col·laborat triturant restes vegetals de l’entorn amb la trituradora i afegint els residus vegetals que havien portat des de casa per després barrejar-los bé al compostador. Fent això hem accelerat el procés que fa la natura.

Felicitats pel vostre interès i participació i fins ben aviat!