El dia dels recollidors de bolets

Els boletaires de 5è A i 5è B de l’Escola Sant Francesc d’Assís de Sant Joan Despí han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi a descobrir els bolets que actualment es poden trobar en aquests paratges del Parc Natural de la Serra de Collserola. Han començat l’activitat descobrint les principals característiques del regne del fongs, han après la principal diferència que hi ha entre un fong i un bolet i s’han adonat que hi ha alguns tipus de fongs que poden observar de manera quotidiana a casa seva, com ara les floridures o els llevats.

Després d’esmorzar s’han organitzat en grups i amb un cistell han sortit a buscar bolets pels diferents ambients vegetals que es troben al voltant de Can Santoi, com ara l’alzinar, el bosc de ribera, la brolla o els camins vora riera. Han fet un inventari posant nom a tots els exemplars trobats i a un full de recol·lecció han anotat tant el tipus de substrat com el de creixement de cadascun dels bolets.

Un cop al Camp d’Aprenentatge han fet una exposició de tots els exemplars recol·lectats. Han investigat a fons un parell, que han escollit d’entre totes les mostres, i han completat seva la feina d’investigació observant diversos tipus d’espores al microscopi i veient diferents exemples d’himenis amb les lupes binoculars.

Han demostrat ser uns grans boletaires, tenint en compte que la manca de pluges durant aquest llarg i calorós període de tardor dificulta i molt la recerca de bolets.

Enhorabona per la vostra gran tasca i interès!