Fem de meteoròlegs i meteoròlogues!

Les classes de 4t A i B de primària de l’Escola Pràctiques de Barcelona han vingut avui al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’activitat de meteorologia, aprendre quins instruments s’utilitzen per saber quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-nos d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han utilitzat la seva pell com un termòmetre i han vist que nosaltres també percebem la temperatura, però cadascú amb petites diferències. Han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i han vist com canviava una mica segons la percepció de cadascú de nosaltres.

També han vist tant l’estació meteorològica digital com la caseta meteorològica i han pres nota de les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà i en equips s’han repartit les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar la predicció del temps com si estiguessin a un plató de televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentadors, apuntador, càmera i il·luminació.

Meteoròlegs i meteoròlogues, heu fet una gran tasca!