Els minimeteoròlegs expliquen el temps

Aquest dimarts 19 de setembre els Lego i els Anime, alumnes de les classes de 3r A i B de l’Escola Josep Baltà i Elias de Vilafranca del Penedès, han vingut fins a Can Santoi a realitzar l’activitat de meteorologia i aprendre quins instruments s’utilitzen per saber quin temps fa i així poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Aquesta activitat consta de tres parts: una gimcana d’aparells meteorològics, una activitat sorpresa i una gravació de la predicció del temps per demà dimecres 20 de setembre a Catalunya. També han pogut visitar la nostra caseta meteorològica i comparar les dades reals que proporcionen els sensors instal·lats amb les que ells han registrat durant la gimcana. Han mesurat diferents temperatures fent servir un termòmetre d’aire, un d’aigua i un de terra. Han calculat la quantitat de pluja recollida en un pluviòmetre. Han esbrinat la velocitat del vent amb un anemòmetre i la seva direcció amb un penell, ajudant-se d’una brúixola per orientar-lo. I han pres totes aquestes dades en les seves unitats corresponents.

L’activitat sorpresa ha consistit en utilitzar la nostra pell com un termòmetre i veure que els canvis de temperatura fan variar les sensacions que es perceben però també canvien en funció de cada persona. Després han comparat el que havien notat amb la temperatura real que marcaven els diferents termòmetres i han vist que hi havia petites variacions.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de l’endemà i en equips s’han repartit les diferents tasques per poder gravar la predicció del temps, tal i com es fa a la televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentadors, apuntador, càmera i il·luminació.

S’ho han passat d’allò més bé i a més han après moltes coses noves!