Els investigadors de 6é exploren Collserola i coneixen el Bruc

Hem acabat la setmana amb la segona meitat de l’alumnat de 6è de primària de l’Escola Herois del Bruc de Piera fent la descoberta de les comunitats vegetals que es troben als vessants de la riera de Vallvidrera, molt a prop del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

Després d’una introducció per conèixer algunes característiques de la zona i fer prediccions del que trobaríem, hem agafat les nostres motxilles d’investigadors amb tot el material necessari i hem fet una petita excursió fins als vessants de la riera per estudiar les diferències entre el solell i l’obaga.

En arribar ens hem dividit en grups de treball i hem començat a fer mesures de les dades més rellevants. Hem aprés a fer servir 2 tipus de termòmetres diferents, el de sòl i el d’aire, així com el luxímetre i l’higròmetre que ens han permès tenir dades de la llum i la humitat de cada vessant. També hem comprovat amb les brúixoles l’orientació de cada vessant. Seguidament  hem calculat les mitjanes de totes les dades al nostre dossier d’activitats.

Per completar la investigació hem fet una gimcana per conèixer el nom i les característiques de les principals plantes que hem trobat a cada vessant. De tornada hem compartit les dades dels dos grups de treball  i hem confirmat  les nostres prediccions!!

Felicitats per la gran feina realitzada! Heu sigut uns investigadors molt aplicats!

1. Escola Herois del Bruc 6èA

Hola, som els alumnes de l’escola Herois del Bruc.
    Us volíem agrair la invitació al vostre camp d’aprenentatge. Ens ha agradat molt i ens ho vam passar molt bé.
    Moltes gràcies als professors que ens vau acompanyar a la sortida. Hem après moltes coses sobre les plantes i els instruments per mesurar les diferents dades del vessant. Aprendre d’aquesta manera tan divertida, pràctica i diferent ens ajuda a entendre millor conceptes relacionats amb la vegetació i la natura.
    Una abraçada molt forta de tots els alumnes del vessant 2!!