Els aprenents meteoròlegs

Els alumnes de 4t de l’Escola Pràctiques de Barcelona han viatjat fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi el dia 19 de setembre per realitzar l’activitat de meteorologia i aprendre quins aparells utilitzem per saber quin temps fa i poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar hem vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, d’aigua i de terra), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-nos d’una brúixola per orientar-lo). Hem fet una gimcana on hem après a utilitzar tots aquests aparells i hem enregistrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament, hem utilitzat la nostra pell com un termòmetre i hem vist que nosaltres també percebem la temperatura, però cadascú amb petites diferències. Hem comparat el que havíem notat nosaltres amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i hem vist com canviava una mica segons la percepció de cadascú de nosaltres.

Per últim hem vist la caseta meteorològica que tenim al Camp d’Aprenentatge i hem enregistrat les dades meteorològiques del dia d’avui.

Per acabar, ens hem centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Hem preparat el mapa del temps de demà i en equips ens hem repartit les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar la predicció del temps a la televisió. Aquestes tasques són les de direcció, presentadors, apuntador, càmera i il·luminació.

Ens ho hem passat molt bé alhora que hem après moltes coses noves!