Els meteoròlegs de l’Estel

Avui, divendres 16 de setembre els alumnes de 4rt  de l’Escola Estel de Molins de Rei han vingut  al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi a fer de meteoròlegs i fer la previsió del temps prevista per demà dissabte 17 de setembre.

Hem començat fent una petita introducció on hem explicat algunes característiques dels aparells meteorològics que utilitzarien per prendre les mesures. Seguidament s’han dividit en 4 grups de treball i cada grup ha pogut identificar tot el material necessari per dur a terme una gimcana meteorològica (termòmetre d’ambient, termòmetre d’aigua, termòmetre de terra, pluviòmetre, anemòmetre, brúixola i penell). Després d’esmorzar ja estaven llestos per fer de meteoròlegs!
Després de prendre totes les mesures han realitzat un taller de sensacions i han vist la nostra caseta meteorològica, per tal de contrastar les seves dades amb les dels sensors reals instal·lats a dins.

Un cop consultat el mapa del temps del Servei Meteorològic de Catalunya s’han transformat en un equip de televisió i han realitzat un enregistrament de la previsió del temps previst per demà dissabte. Cadascú tenia el seu rol: director/a, presentadors/res, focus i càmera. Han parlat tant de la direcció dels vents previstos com de la seva intensitat, amb l’ajuda de la Rosa dels vents.

Han estat un grup treballador i han après molt. Bona feina “Estels”!!!